Evaluarea rezultatelor învățării

O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională

Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din  manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de Evaluarea rezultatelor învățării și cel care vorbește de Alfabetizarea funcțională. Pentru că nu prea am avut ce comenta (v. mai jos), azi 2 în...

Când afară e vopsit gardul…

Noile politici de (anti)reformă în educație, promovate de Ministerul (Non)Educației denotă, la o examinare ceva mai atentă, același imobilism și elitism. De exemplu, pozițiile exprimate (una în linkul de mai jos) privind ”noutățile” din cadrul sistemului de evaluare a...

Un măr al discordiei: testarea standardizată

Subiectul ”testarea standardizată” generează multă emoție și discuții nesfârșite: avem o tabără pro, avem alta contra, cu ”fundamentaliști” de ambele părți – dar cu puțină lume la mijloc. Ambele părți aduc argumente solide în favoarea propriei poziții – deci, ambele...

Tezele – între serviciu și deserviciu

O altă temă se rostogolește – de fapt o altă petardă (=chestie care face mult fum și zgomot, dar fără efecte reale, menită să sperie, dar și să ascundă problemele cu adevărat importante). Este vorba de ”teze”: se dau sau nu se dau? Câte se dau și când se dau? Fiecare...