Evaluarea profesorilor exclusiv pe bază de merit: o imposibilitate practică

Când este adus în discuție un subiect privind educația, ar fi bine să vedem și ce spun rezultatele cercetărilor și analizele impactului politicilor publice similare, făcute la noi sau pe la alții: omul inteligent învață și din greșelile altora. Numai prostul le știe pe toate... De exemplu, evaluarea profesorilor pe bază de performanță pare, repet, pare ușor de făcut pentru că, nu-i așa, compari...

A nu știu câta oară despre evaluarea profesorilor ”după merit”

Am scris de foarte multe ori despre evaluarea profesorilor - majoritatea postărilor de pe blog sub heading-ul ”Despre profesori și profesionalizare” (https://serbaniosifescu.ro/despre-profesori-si-profesionalizare/). Am scris inclusiv despre imposibilitatea, în condițiile actuale, de a evalua profesorii pe bază de performanță și ”merit”: acum, o astfel de evaluare ar introduce inechități...

Despre salariile profesorilor, dincolo de argumente sentimentale

Fără nicio discuție, salariile profesorilor trebuie mărite, existând numeroase motive și argumente în acest sens. Dar nu oricum: discuțiile de acum despre salarizarea profesorilor confirmă ceea ce spun de vreo 10 ani: politicile otova nu dau rezultate. Ca urmare, răspunsul la întrebarea: ”Va duce creșterea salariilor profesorilor la îmbunătățirea calității educației?” Răspunsul este......

La pomul lăudat al formării profesorilor

În privința formării profesorilor suntem, încă, în copilăria educației adulților și a formării profesionale. Copilărie întârziată, din care nu am reușit să ieșim în ultimii 30 de ani. Motivele sunt multe - de la interesele pecuniare ale unor ”furnizori” și persoane care nu știu altceva, la goana profesorilor după diplome și certificate ușor obținute (desigur, încurajată copios de sistem). Și mă...

Pe cine încurcă diversitatea?

Ca niște ființe raționale ce suntem (sau credem că suntem), ar trebui să ne întrebăm cui folosește acest atac furibund, la care asistăm acum, împotriva ideii de ”diversitate”. Apar inclusiv poziții bizare, la limita oximoronului, de exemplu ideea că insistența pe diversitate, pe ceea ce ne desparte, afectează solidaritatea socială, bazată pe ceea ce ne unește. Dar accentul pe conformizare (am...

Categorii:

Postări:

Pe cine încurcă diversitatea?

Ca niște ființe raționale ce suntem (sau credem că suntem), ar trebui să ne întrebăm cui folosește acest atac furibund, la care asistăm acum, împotriva ideii de ”diversitate”. Apar inclusiv poziții bizare, la limita oximoronului, de exemplu ideea că insistența pe...

citește mai mult

Despre ARACIP, fără ură și părtinire (5). Sinteza recomandărilor din raportul Curții de Conturi și câteva concluzii generale

Raportul Curții de Conturi privind auditul performanței Al treilea document emis de terți analizat este Raportul de audit al performanței privind finanțarea învățământului preuniversitar, în perioada 2014-2016, realizat de Curtea de Conturi și publicat în 2018[1]....

citește mai mult

Despre ARACIP, fără ură și părtinire (3). Sinteza recomandărilor către Ministerul Educației din rapoartele proprii

Așa cum spunem în prima postare, ARACIP nu are pârghiile legale pentru a derula activități de îmbunătățire a calității educației,  ci doar de a face recomandări Ministerului, în acest sens, acesta fiind obligat de lege (împreună cu și prin inspectoratele școlare) să...

citește mai mult

Poveste pentru noul an

A fost odată o Bătrânică. Ea trăia pe partea ei de stradă, cu clădiri vechi, dărăpănate, moștenite de la părinți și bunici, cu toaleta în fundul curții (unde băltea murdăria strânsă de generații). Scotea apă din fântână, pentru gătit și pentru spălat, și se încălzea...

citește mai mult

Din lac în puț…

Mi-am zis să nu mai scriu despre dezbaterile în jurul legilor, dar am citit cele 280 de amendamente propuse de ”O voce...” (OV) și iar m-am enervat... Am fost și certat că ”mă iau” de propunerile celor de la OV, ca e singura propunere mai coerentă, dar aveam așteptări...

citește mai mult