Către o societate fără umanitate?

Competiție există și predomină în lumea animală. Se numește lupta pentru existență. Și cooperare există în lumea animală, doar cu scopul obținerii unui avantaj competitiv. Dar și în interiorul haitei de lupi, cel neputincios este omorât. Omenirea a dus această cooperare la un nivel superior, devenind Societate. Margaret Mead a spus că primul semn al civilizației a fost un femur rupt și apoi...

O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională

Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din  manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de Evaluarea rezultatelor învățării și cel care vorbește de Alfabetizarea funcțională. Pentru că nu prea am avut ce comenta (v. mai jos), azi 2 în 1. Constatări generale: Se pare că autorii au obosit sau sunt în pană de idei. Începând cu capitolul despre Curriculum, temele sunt...

O voce, pentru cine? Capitolul 4. Curriculum

Introducere Continuăm cu analiza Capitolului din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de Curriculum. Câteva constatări generale: Diagrama Ishikawa (introductivă) este OK, dar cu o întrebare: unde și când s-a realizat pasul 2, cercetare – consultare – integrare, care adus la cele 10 priorități identificate? Să fie vorba de procesul de consultare aferent documentului ultim România...

O voce, pentru cine? Capitolul 3. Investiția în educație

Introducere Continuăm cu analiza Capitolului 3 din  manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de investiția în educație. Doar o constatare generală: văd că nu se dorește descentralizarea financiară și decizională, ci doar autonomizarea școlii, adică deconcentrare: adică delegarea autorități ide decizie de la nivel central la nivel local, în aceeași ierarhie. Se menține actualul...

O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație

Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație. Și aici, lucruri amestecate, câteva bune, altele mai puțin bune, multe confuze și destule care nu reformează nimic. Câteva constatări generale: În general, capitolul al 2-lea mi se parte destul de dezorganizat, fără idei forță (așa cum este, de exemplu,...

Categorii:

Postări:

O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională

Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din  manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de Evaluarea rezultatelor învățării și cel care vorbește de Alfabetizarea funcțională. Pentru că nu prea am avut ce comenta (v. mai jos), azi 2 în...

citește mai mult

O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație

Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație. Și aici, lucruri amestecate, câteva bune, altele mai puțin bune, multe confuze și destule care nu reformează nimic. Câteva...

citește mai mult

O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice

Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în educație” propus de o alianță de persoane, firme și ONG, întâmpinat cu urale de Ministerul Educației, de Președinție (presupun - întrucât...

citește mai mult