Schimbare și reformă în educație

Despre ”starea de bine” – cu ceva studii în spate

Relația dintre starea de bine și eficacitate la locul de muncă și în școală Eficacitatea și starea de bine la locul de muncă, gândite în complementaritate, pot avea efecte de întărire reciprocă: ești mai eficient dacă te simți bine, iar eficiența sporită și, mai ales,...

O lege second hand vândută ca nouă

”Noua” lege a învățământului preuniversitar este o lege a anilor ’80 ai secolului trecut, nefiind o lege a reformei. Nu se schimbă nimic esențial, educația fiind înțepenită în nemișcare și nereformare: curriculumul, evaluarea, structura de sistem, finanțarea, statutul...

Și totuși, nu e prea târziu pentru o ”terapie de șoc”

Cineva întreba (retoric, desigur) cum s-ar putea absorbi peste 3% din PIB, alocare bugetară pentru Educație, prin mecanismele actuale. Așa e: actualele mecanisme nu permit cheltuieli mai mari. Deci, gândind strâmb, putem spune că banii sunt suficienți. Dar asta e...

Afară vopsim gardul, din nou…

Iar mă apucă disperarea: lumea caută, se mișcă, încearcă să găsească soluții la criza educației, a cărei existență este recunoscută de oricine are mintea întreagă. De exemplu, ONU organizează, între 16 și 19 septembrie, ”Transforming Education Summit” cu 5 teme mari...