Ceea ce scriu mai jos rezultă din numeroasele discuții la care am luat parte, din nenumăratele postări ale elevilor,...
Management, guvernanță și politici publice
De ce sunt și de ”dreapta”, atunci când vorbim despre educație
În postarea anterioară am spus de ce sunt ”de stânga”, atunci când e vorba de politicile publice din educație. Azi voi...
De ce sunt de ”stânga” (vorbind despre educație)
Ultimele postări pe FB mi-au adus, cum mă și așteptam, tot felul de etichetări că aș fi de ”dreapta” sau, dimpotrivă,...
M-am săturat de modelul finlandez. Și de oricare alt model
Se poartă numeroase discuții despre cel mai bun sistem de educație, fiecare preopinent aducând argumente în favoarea...
Treburi serioase: cercetarea în educație
Acum că (pentru mie, cel puțin) referendumul a trecut, mă întorc la lucrurile pe care le consider importante. Azi,...
Reforma ne-otova (7): descentralizarea nu e simplă!
După ce am trecut în revistă istoricul singurei tentative guvernamentale serioase de descentralizare în învățământul...
Reforma ne-otova (6): Descentralizarea – puțină istorie
În 2005, Ministerul Educației a elaborat o politică publică privind descentralizarea, prezentată iniţial în două...
Reforma ne-otova (5): managementul descentralizării
Cred că din cele patru postări anterioare a devenit clar de ce anume cred că reforma educației nu poate fi ”otova”,...
Reforma ne-otova (4): autonomie și răspundere publică
În postarea trecută (cea dinainte de acel ”Intermezzo” prilejuit de încă un buget dezamăgitor pentru educație), am zis...
Reforma ne-otova (3). Intermezzo: PIB-ul, bugetul educației și schimbarea reală în sistem
Pentru că a apărut bugetul propus educației pe 2015 și nu pot abține de la comentarii, întrerup seria postărilor...
Reforma ne-otova (2). Descentralizare și subsidiaritate
Așa cum am promis, revin cu un exercițiu despre cum ar trebui să arate un proces de descentralizare, reluând și...
Reforma ne-otova (1). Câteva vorbe despre valori
Pentru că mi se sugerează, în diferite contexte, că sunt mult prea cârcotaș și că, în plus, nu vin cu soluții, inițiez...
Reforma otova (3): descentralizarea învățământului preuniversitar
Se discută de zor despre descentralizarea sistemului de învățământ preuniversitar dar, la fel ca în alte domenii...
„Conu’ Leonida faţă cu reacţiunea” sau ce vor „beneficiarii” de la educaţie
În ultimele două posturi pe blog „m-am luat” de profesori, pentru că nu întotdeauna susţin reformarea profundă a...