Toate programele de guvernare și mai toate strategiile naționale pe care le știu (cu câteva excepții) cad în greșeala...
Management, guvernanță și politici publice
Mirarea zilei: ”apocalipsa” părinților
Asistăm la un linșaj mediatic ”victima” fiind, acum, nu o persoană, ci un document de politici publice: este vorba de...
Mirarea zilei: managementul prin frică și intimidare
În continuarea postărilor despre evaluare și despre comunism și pe baza mai multor discuții recente cu oameni din...
Mirarea lunii -studiu de caz: cum se pierde încrederea în evaluare
Postarea de azi este determinată de gustul amar pe care mi-l lasă discuția despre evaluarea inspectorilor generali și,...
Mirarea zilei 9 februarie: finanțarea educației și ”Domnul Goe”
Încă se discută, aprins, despre finanțare și, în subsidiar, un mesaj tot mai insistent repetat, cum că finanțarea per...
Reforma ne-otova (6): Descentralizarea – puțină istorie
În 2005, Ministerul Educației a elaborat o politică publică privind descentralizarea, prezentată iniţial în două...
Reforma ne-otova (5): managementul descentralizării
Cred că din cele patru postări anterioare a devenit clar de ce anume cred că reforma educației nu poate fi ”otova”,...
Reforma ne-otova (4): autonomie și răspundere publică
În postarea trecută (cea dinainte de acel ”Intermezzo” prilejuit de încă un buget dezamăgitor pentru educație), am zis...
Reforma ne-otova (3). Intermezzo: PIB-ul, bugetul educației și schimbarea reală în sistem
Pentru că a apărut bugetul propus educației pe 2015 și nu pot abține de la comentarii, întrerup seria postărilor...
Reforma ne-otova (2). Descentralizare și subsidiaritate
Așa cum am promis, revin cu un exercițiu despre cum ar trebui să arate un proces de descentralizare, reluând și...
Reforma ne-otova (1). Câteva vorbe despre valori
Pentru că mi se sugerează, în diferite contexte, că sunt mult prea cârcotaș și că, în plus, nu vin cu soluții, inițiez...
Reforma otova (3): descentralizarea învățământului preuniversitar
Se discută de zor despre descentralizarea sistemului de învățământ preuniversitar dar, la fel ca în alte domenii...
„Conu’ Leonida faţă cu reacţiunea” sau ce vor „beneficiarii” de la educaţie
În ultimele două posturi pe blog „m-am luat” de profesori, pentru că nu întotdeauna susţin reformarea profundă a...
“Politică” şi “politici” în educaţie – sau: “eu pentru cine votez” ?
Europarlamentarele au arătat, încă o dată, că educaţia nu este un subiect de campanie electorală, indiferent de miza...