Discuția privind ”toți specialiștii au fost consultați” / ”specialiștii nu au fost consultați” în elaborarea noilor...
Schimbare și reformă în educație
Din lac în puț…
Mi-am zis să nu mai scriu despre dezbaterile în jurul legilor, dar am citit cele 280 de amendamente propuse de ”O...
Despre reformă, politici publice și privatizare în educație
O discuție extrem de interesantă despre reformă, pornind de la un film care a făcut multă vâlvă acum mai bine de un...
Legi noi, dar nu pentru noi (5)
Am încercat să găsesc și lucruri bune în proiectele noilor legi ale învățământului, dar nu am reușit. În ultimele zile...
Legi noi, dar nu pentru noi (3)
Nici proiectele noilor legi și nici ”România Educată” nu reformează nimic, ci doar mută discuția de la aspectele...
O voce, pentru cine? Capitolul 3. Investiția în educație
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului 3 din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de investiția...
O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație
Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și...
O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice
Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua...
Școala online: ce mai freamăt, ce mai zbucium…
Asistăm la o discuție foarte aprinsă, cu contre, recontre și contrarecontre, despre ”școala online”: școala online...
Educația la distanță: lecții învățate?
Notă: Am distribuit, cu acordul coordonatorului și cu permisiunea editurii (pentru care le mulțumesc),...
Reflecții despre (ne)învățarea online
Din ce am văzut pe la alții, ca experiențe concrete, din lecturi și din multe mărturii ale profesorilor și elevilor,...
”Ce mai freamăt, ce mai zbucium!”
Mă bucur că discuția despre ”citit/scris/socotit” – de fapt, despre competențele cheie versus conținuturi disciplinare...
De ce sunt și de ”dreapta”, atunci când vorbim despre educație
În postarea anterioară am spus de ce sunt ”de stânga”, atunci când e vorba de politicile publice din educație. Azi voi...
De ce sunt de ”stânga” (vorbind despre educație)
Ultimele postări pe FB mi-au adus, cum mă și așteptam, tot felul de etichetări că aș fi de ”dreapta” sau, dimpotrivă,...