Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de...
Schimbare și reformă în educație
O voce, pentru cine? Capitolul 4. Curriculum
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de Curriculum....
O voce, pentru cine? Capitolul 3. Investiția în educație
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului 3 din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de investiția...
O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație
Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și...
O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice
Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua...
M-am săturat de modelul finlandez. Și de oricare alt model
Se poartă numeroase discuții despre cel mai bun sistem de educație, fiecare preopinent aducând argumente în favoarea...
Educația științifică, între aparență și esență
Am participat, duminică, la o dezbatere privind educația științifică, în cadrul ”Bucharest Science Festival 2018”...
Trei mesaje despre educație – sau ”anti-pomul de Crăciun”
Toate programele de guvernare și mai toate strategiile naționale pe care le știu (cu câteva excepții) cad în greșeala...
Mirarea zilei: se poate sau nu se poate?
În aproape toate discuțiile despre reformă pe care le-am avut, în ultimii 20 de ani, cu profesori, directori,...
Supărarea zilei: educație cu ipocrizie
La ce lucrez acum (un studiu despre echitatea educației, pe baza datelor oficiale) plus o serie de luări de poziție,...
Mira-m-aș: ”principiul lui Pareto” și reforma educației
Este evident că, într-un viitor apropiat, nu ne putem aștepta la bani suficienți pentru educație. Două sunt motivele...
O mirare scurtissimă: cum reinventăm roata la fiecare generație
Văd, acum, în discuțiile despre educație, entuziaste căderi pe spate în fața unor chestii demult inventate. Se pare că...
Mirarea zilei-24 ianuarie: este sistemul de învățământ actual centrat pe elev?
Sunt întrebat, persistent, ce părere am despre afirmația unui elev (Alexandru Manda, Președintele AEC): ”sistemul de...
Câteva mirări scurte, de iarnă
Un director vrea o procedură pentru recensământul școlar, invocând Art. 8 (5) din ROFUIP. La ce-i folosește, nu se...