Schimbare și reformă în educație

Despre non-subiectul ”planurile-cadru”

Acum, că avem niște variante (quasi) finale de plan cadru de învățământ, iată de ce consider discuția privind planurile cadru (ca documente INIȚIALE de dezvoltare curriculară) ca non-subiect: Nu poți corela rezultatele învățării (oricum nedefinite sau vag definite -...

OK, dar…

Am așteptat cu nerăbdare și speranță Raportul numit ”QX”. Ca urmare, l-am citit imediat ce a apărut.  La cald, câteva observații personale, referitoare mai ales la modul în care este reflectat învățământul preuniversitar. Mă voi referi mai puțin la capitolul despre...

Inflamare maximă, discuție primitivă

Un ”reputat” istoric, fost ministru de externe (care a trebuit să plece pentru că a spus, în 2007, că o anumită etnie, care ne face de rușine, ar trebui să meargă în Egipt, acolo de unde a venit), acum comentator ”șaorma cu de toate” la un post de televiziune (că doar...

Gaudeamus?

Nu știu dacă trebuie să ne bucurăm sau nu: la o primă vedere, noile planuri cadru pentru liceu, atât de mult așteptate, sunt cu un pas (un sfert, o jumătate de pas) înainte, cel puțin ca intenție. In principiu, e bine. Dar noi nu trăim în principiu, ci într-o anumita...