Am participat, duminică, la o dezbatere privind educația științifică, în cadrul ”Bucharest Science Festival 2018”...
Schimbare și reformă în educație
Trei mesaje despre educație – sau ”anti-pomul de Crăciun”
Toate programele de guvernare și mai toate strategiile naționale pe care le știu (cu câteva excepții) cad în greșeala...
Mirarea zilei: se poate sau nu se poate?
În aproape toate discuțiile despre reformă pe care le-am avut, în ultimii 20 de ani, cu profesori, directori,...
Supărarea zilei: educație cu ipocrizie
La ce lucrez acum (un studiu despre echitatea educației, pe baza datelor oficiale) plus o serie de luări de poziție,...
Mira-m-aș: ”principiul lui Pareto” și reforma educației
Este evident că, într-un viitor apropiat, nu ne putem aștepta la bani suficienți pentru educație. Două sunt motivele...
Reforma otova (2). Azi, despre planuri și programe
Instigat de Marian Staș, am citit proiectele de programe pentru clasele a III-a și a IV-a, dar am ajuns, din păcate,...
Reforma otova (1). Azi, despre manualele digitale
Cu certitudine, ideea digitalizării auxiliarelor curriculare este nu numai bună, ci și ”trendy”: de exemplu, peste o...
Afară din cutie!
Discuţiile, reluate la nesfârşit, despre teme de interes - “pregătitoarea”, Bacalaureatul, manualele digitale etc.,...
Şcoala în cetate sau de ce nu avem reformă în educaţie
Recentul Eurobarometru despre educaţie şi calificări (Special Eurobarometer 417. “European area of skills and...
“Politică” şi “politici” în educaţie – sau: “eu pentru cine votez” ?
Europarlamentarele au arătat, încă o dată, că educaţia nu este un subiect de campanie electorală, indiferent de miza...
“Curricular” versus “extracurricular”
O veste recenta pe Facebook, despre un colegiu care organizează un festival rock (este vorba de Onisifor Ghibu din...
Reforma educaţiei ca schimbare culturală (5): „Educaţie pentru fiecare”
Având profesori bine pregătiţi şi motivaţi şi asigurând schimbarea practicii educaţionale şi îmbunătăţirea procesului...
Reforma educaţiei ca schimbare culturală (4): ”Singura cale de îmbunătăţire a rezultatelor elevilor este îmbunătăţirea activităţii de instruire”
Modul în care alegem şi pregătim profesorii determină, în fapt, calitatea educaţiei şi conduce la ce-a de-a doua...
Reforma educaţiei ca schimbare culturală (3): „Un sistem şcolar nu poate fi mai bun decât profesorii din el”
Concret, intervenţiile care susţin o reformă rapidă, consistentă şi eficientă a sistemului şcolar, pot fi extrase în...