Schimbare și reformă în educație

”Ce școală faină avem!”

Așa spun liceele cu rate mari de promovare și cu medii mari la examenul de Bacalaureat. Dar ar fi bine să documentăm această afirmație, înainte de ne lăuda, prin analize statistice (facile – toate datele există în SIIIR și alte baze de date, de peste un deceniu –...

Despre non-subiectul ”planurile-cadru”

Acum, că avem niște variante (quasi) finale de plan cadru de învățământ, iată de ce consider discuția privind planurile cadru (ca documente INIȚIALE de dezvoltare curriculară) ca non-subiect: Nu poți corela rezultatele învățării (oricum nedefinite sau vag definite -...

OK, dar…

Am așteptat cu nerăbdare și speranță Raportul numit ”QX”. Ca urmare, l-am citit imediat ce a apărut.  La cald, câteva observații personale, referitoare mai ales la modul în care este reflectat învățământul preuniversitar. Mă voi referi mai puțin la capitolul despre...

Inflamare maximă, discuție primitivă

Un ”reputat” istoric, fost ministru de externe (care a trebuit să plece pentru că a spus, în 2007, că o anumită etnie, care ne face de rușine, ar trebui să meargă în Egipt, acolo de unde a venit), acum comentator ”șaorma cu de toate” la un post de televiziune (că doar...