Ultimele postări pe FB mi-au adus, cum mă și așteptam, tot felul de etichetări că aș fi de ”dreapta” sau, dimpotrivă,...
Schimbare și reformă în educație
”Revoluția învățării” și noile tehnologii
De fiecare dată când asistăm la mutații semnificative în economie și societate apar și schimbări fundamentale în...
M-am săturat de modelul finlandez. Și de oricare alt model
Se poartă numeroase discuții despre cel mai bun sistem de educație, fiecare preopinent aducând argumente în favoarea...
Educația științifică, între aparență și esență
Am participat, duminică, la o dezbatere privind educația științifică, în cadrul ”Bucharest Science Festival 2018”...
Trei mesaje despre educație – sau ”anti-pomul de Crăciun”
Toate programele de guvernare și mai toate strategiile naționale pe care le știu (cu câteva excepții) cad în greșeala...
Dacă ar fi după mine …
Că se incinse iar poporul cum că ”se dă” o nouă lege a educației, iar același popor încins încă mai trăiește cu...
Lege și tocmeală în educație
În ultimul timp, devine tot mai vizibil curentul de opinie, care susține necesitatea înlocuirii Legii Educației acum...
Educația pentru diferență
Recentele discuții pe care am reușit să le provoc (recunosc: cu o răutăcioasă satisfacție), având ca temă integrarea...
Pentru o școală altfel (4). Revoluția învățării – ”un pod prea îndepărtat”?
Mă grăbesc să scriu ”la cald” (și cu obidă) despre o experiență pe care am avut-o recent, participând la o întâlnire...
Pentru o școală altfel: cum închidem cercul?
Pentru că este o postare (oarecum) aniversară (10.000 de pageviews - uau! - și, peste o lună, un an de blogăreală),...
Reforma ne-otova (9): revoluția învățării
Când discutăm diferitele aspecte ale reformei din educație (manuale, programe, finanțare, evaluare și examinare etc.)...
Reforma ne-otova (3). Intermezzo: PIB-ul, bugetul educației și schimbarea reală în sistem
Pentru că a apărut bugetul propus educației pe 2015 și nu pot abține de la comentarii, întrerup seria postărilor...
Reforma otova (2). Azi, despre planuri și programe
Instigat de Marian Staș, am citit proiectele de programe pentru clasele a III-a și a IV-a, dar am ajuns, din păcate,...
Reforma otova (1). Azi, despre manualele digitale
Cu certitudine, ideea digitalizării auxiliarelor curriculare este nu numai bună, ci și ”trendy”: de exemplu, peste o...