La ce lucrez acum (un studiu despre echitatea educației, pe baza datelor oficiale) plus o serie de luări de poziție,...
Schimbare și reformă în educație
Mira-m-aș: ”principiul lui Pareto” și reforma educației
Este evident că, într-un viitor apropiat, nu ne putem aștepta la bani suficienți pentru educație. Două sunt motivele...
O mirare scurtissimă: cum reinventăm roata la fiecare generație
Văd, acum, în discuțiile despre educație, entuziaste căderi pe spate în fața unor chestii demult inventate. Se pare că...
Mirarea zilei-24 ianuarie: este sistemul de învățământ actual centrat pe elev?
Sunt întrebat, persistent, ce părere am despre afirmația unui elev (Alexandru Manda, Președintele AEC): ”sistemul de...
Câteva mirări scurte, de iarnă
Un director vrea o procedură pentru recensământul școlar, invocând Art. 8 (5) din ROFUIP. La ce-i folosește, nu se...
Reforma ne-otova (3). Intermezzo: PIB-ul, bugetul educației și schimbarea reală în sistem
Pentru că a apărut bugetul propus educației pe 2015 și nu pot abține de la comentarii, întrerup seria postărilor...
Reforma otova (2). Azi, despre planuri și programe
Instigat de Marian Staș, am citit proiectele de programe pentru clasele a III-a și a IV-a, dar am ajuns, din păcate,...
Reforma otova (1). Azi, despre manualele digitale
Cu certitudine, ideea digitalizării auxiliarelor curriculare este nu numai bună, ci și ”trendy”: de exemplu, peste o...
Afară din cutie!
Discuţiile, reluate la nesfârşit, despre teme de interes - “pregătitoarea”, Bacalaureatul, manualele digitale etc.,...
Şcoala în cetate sau de ce nu avem reformă în educaţie
Recentul Eurobarometru despre educaţie şi calificări (Special Eurobarometer 417. “European area of skills and...
“Politică” şi “politici” în educaţie – sau: “eu pentru cine votez” ?
Europarlamentarele au arătat, încă o dată, că educaţia nu este un subiect de campanie electorală, indiferent de miza...
“Curricular” versus “extracurricular”
O veste recenta pe Facebook, despre un colegiu care organizează un festival rock (este vorba de Onisifor Ghibu din...
Reforma educaţiei ca schimbare culturală (5): „Educaţie pentru fiecare”
Având profesori bine pregătiţi şi motivaţi şi asigurând schimbarea practicii educaţionale şi îmbunătăţirea procesului...
Reforma educaţiei ca schimbare culturală (4): ”Singura cale de îmbunătăţire a rezultatelor elevilor este îmbunătăţirea activităţii de instruire”
Modul în care alegem şi pregătim profesorii determină, în fapt, calitatea educaţiei şi conduce la ce-a de-a doua...