Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de...
Schimbare și reformă în educație
O voce, pentru cine? Capitolul 4. Curriculum
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de Curriculum....
O voce, pentru cine? Capitolul 3. Investiția în educație
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului 3 din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de investiția...
O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație
Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și...
O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice
Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua...
Câteva mirări scurte, de iarnă
Un director vrea o procedură pentru recensământul școlar, invocând Art. 8 (5) din ROFUIP. La ce-i folosește, nu se...
O mirare scurtă, de sărbători: despre variantele de ”plan cadru” pentru liceu
O mirare scurtă – pentru că discuția, care (presimt) se va inflama, are, zic eu, puțină relevanță pentru ceea ce se...
Mirarea zilei – 19 decembrie: ”Ce este manualele și ce vrea ele?”
În lunile din urmă am fost martorii unei dezbateri foarte încinse despre manuale, tranșată abrupt prin decizia de...
Mirarea zilei – ziua a 2-a, luna lui Cuptor: ”personalizarea în masă a educației”
Azi mă miră o chestie care e, la prima vedere, o contradicție în termeni: ”personalizarea în masă a educației”. Dar nu...
Țara lui Otova Vodă și iluzia perfecțiunii
Se pare că va mai curge multă apă pe Dunăre, Dâmbovița, Siret și Mureș până când ne-om dezbăra de ceea ce am numit...
Of, iar despre planurile cadru…
Pentru a complica și mai mult discuția și conform cunoscutei legi care spune: ”dacă nu-i poți convinge, cel puțin...
Ce aș fi spus, ieri, la dezbaterea despre planurile cadru …
Ieri a avut loc o dezbatere interesantă având ca subiect cele trei variante de planuri cadru de învățământ și, ca...
Pentru o școală altfel (8). De la schimbarea în sistem la schimbarea sistemului
Am spus, de fiecare dată când am avut ocazia, că un sistem monolitic de învățământ, așa cum este cel românesc actual,...
Dacă ar fi după mine… (3)
În contextul continuării discuțiilor privind o nouă (?) Lege a educației, sunt tot mai des întrebat (și pierd o groază...