Un director vrea o procedură pentru recensământul școlar, invocând Art. 8 (5) din ROFUIP. La ce-i folosește, nu se...
Schimbare și reformă în educație
O mirare scurtă, de sărbători: despre variantele de ”plan cadru” pentru liceu
O mirare scurtă – pentru că discuția, care (presimt) se va inflama, are, zic eu, puțină relevanță pentru ceea ce se...
Mirarea zilei – 19 decembrie: ”Ce este manualele și ce vrea ele?”
În lunile din urmă am fost martorii unei dezbateri foarte încinse despre manuale, tranșată abrupt prin decizia de...
Mirarea zilei – ziua a 2-a, luna lui Cuptor: ”personalizarea în masă a educației”
Azi mă miră o chestie care e, la prima vedere, o contradicție în termeni: ”personalizarea în masă a educației”. Dar nu...
Țara lui Otova Vodă și iluzia perfecțiunii
Se pare că va mai curge multă apă pe Dunăre, Dâmbovița, Siret și Mureș până când ne-om dezbăra de ceea ce am numit...
„Drumul” reformei: încotro se îndreaptă şcoala românescă ?
Nimeni nu poate nega faptul că unele lucuri s-au schimbat în şcoala românească, dar nici nu poate spune că aceste...
Despre “schimbare” fără “reformă” în şcoala românească
În actualul context economic şi politic, discuţiile despre şcoală şi, în general, despre educaţie au ieşit din primul...
De ce este importanta educaţia ?
In acest post voi prezenta câteva răspunsuri în acest sens, fiecare dintre ele suţinute de date rezultate din...