Cineva întreba (retoric, desigur) cum s-ar putea absorbi peste 3% din PIB, alocare bugetară pentru Educație, prin...
Schimbare și reformă în educație
Afară vopsim gardul, din nou…
Iar mă apucă disperarea: lumea caută, se mișcă, încearcă să găsească soluții la criza educației, a cărei existență...
Despre specialiștii în educație și despre consultarea lor
Discuția privind ”toți specialiștii au fost consultați” / ”specialiștii nu au fost consultați” în elaborarea noilor...
Din lac în puț…
Mi-am zis să nu mai scriu despre dezbaterile în jurul legilor, dar am citit cele 280 de amendamente propuse de ”O...
Despre reformă, politici publice și privatizare în educație
O discuție extrem de interesantă despre reformă, pornind de la un film care a făcut multă vâlvă acum mai bine de un...
Despre reformă, politici publice și privatizare în educație
O discuție extrem de interesantă despre reformă, pornind de la un film care a făcut multă vâlvă acum mai bine de un...
Legi noi, dar nu pentru noi (5)
Am încercat să găsesc și lucruri bune în proiectele noilor legi ale învățământului, dar nu am reușit. În ultimele zile...
Legi noi, dar nu pentru noi (3)
Nici proiectele noilor legi și nici ”România Educată” nu reformează nimic, ci doar mută discuția de la aspectele...
Legi noi, dar nu pentru noi (2)
Încă șapte vorbe despre ”noua” lege a preuniversitarului. Mi se pare o lege scrisă cu scop electoral: multe...
Legi noi, dar nu pentru noi
Ca o primă constatare, legile noi ale educației (cel puțin proiectul privind învățământul preuniversitar) sunt foarte...
Despre pilotare, cu îngrijorare…
Că tot se laudă unii că au inventat pa caldă, două vorbe despre pilotare. Am fost, dintotdeauna, partizanul pilotării,...
O voce, pentru cine? Comentarii generale și întrebări fundamentale
O ultimă postare despre ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în...
O voce, pentru cine? Capitolele 7, 8, 9 și 10
Introducere: Acum, 4 în 1, pentru că nu sunt multe chestii fundamental noi. Am făcut o analiză ceva mai detaliată doar...
O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională
Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de...