Așteptările scăzute – cauză posibilă a rezultatelor școlare în declin

O postare mai lungă despre o istorie a reformelor în SUA, dar care cuprinde lecții și pentru noi. Este vorba de un articol din ”The Atlantic”[1] cu titlul ”America alunecă spre analfabetism” și cu subtitlul ”Declinul standardelor și așteptările scăzute distrug educația americană”. Din 2013, rezultatele la teste standardizate au început să scadă (cum am mai spus, nu doar din vremea pandemiei),...

Furtuna perfectă

Așa cum spuneam într-o postare anterioară, ce se întâmplă, acum, în școală, este furtuna perfectă: schimbări făcute cu picioarele (din punct de vedere managerial și al relațiilor publice) combinate cu un sistem școlar ultra-conservator, care se opune, cu înverșunare, oricăror schimbări sistemice - toate dublate de nepăsarea autorităților locale: de exemplu, în București, sunt școli intrate în...

Alt elefant în încăpere

Acolo unde educația a eșuat, a înflorit legionarismul naționalist și ortodoxist: harta votului aurist se suprapune cu harta nivelului de educație a populației, cu harta participării la educație și a rezultatelor la examene și evaluări naționale și internaționale. În rural și în orașele mici, unde condițiile de viață (precare) influențează cel mai mult participarea la educație și rezultatele...

Mai rău nu se poate! Ba da, se poate! (Sunt un optimist incurabil)

Ce se întâmplă, acum, în sistemul public de învățământ distruge orice posibilitate de îmbunătățire reală (nu pe hârtie, nu trișând) a rezultatelor la nivel de sistem. Ar trebui să ne întrebăm: ”Cui prodest?” Adică (deși ce văd pe social media face acest lucru aproape imposibil) să discutăm măsurile de austeritate (că nu pot fi numite, nicidecum, de reformă) din perspectiva misiunii școlii...

”Ce școală faină avem!”

Așa spun liceele cu rate mari de promovare și cu medii mari la examenul de Bacalaureat. Dar ar fi bine să documentăm această afirmație, înainte de ne lăuda, prin analize statistice (facile – toate datele există în SIIIR și alte baze de date, de peste un deceniu – deci, avem date și pentru analize longitudinale, chiar la nivel de unitate școlară). De ani de zile ne lăudăm fără aceste analize,...

Categorii:

Postări:

Obsesia controlului

Într-o postare mai veche - Şcoala românească, de la „greşeala vinovată”  la „culpa universală” (http://deceeducatia.blogspot.ro/2014/07/scoala-romaneasca-de-la-greseala.html), încercând să-mi explic de ce întotdeauna greşeala este asociată cu vina iar vina cu...

citește mai mult

Afară din cutie!

Discuţiile, reluate la nesfârşit, despre teme de interes - “pregătitoarea”, Bacalaureatul, manualele digitale etc., arată cât de tributari suntem “gândirii în cutie”. Doar un mic exemplu: se spune că, din toamnă, copiii vor face 4 ore de sport pe săptamană – ceea ce...

citește mai mult