Cazul Ursu: din nou despre eșecul istoric al statului român

Alt simptom (al nu știu câtelea) al eșecului istoric al statului român îl reprezintă incapacitatea și/sau lipsa de voință de a recunoaște, legal, regimul comunist ca fiind criminal, în ansamblul lui, așa cum a fost recunoscut cel fascist/nazist. Cum spune și Sorin Ioniță (de citit articolul, cu mare atenție -...

Despre ”starea de bine” – cu ceva studii în spate

Relația dintre starea de bine și eficacitate la locul de muncă și în școală Eficacitatea și starea de bine la locul de muncă, gândite în complementaritate, pot avea efecte de întărire reciprocă: ești mai eficient dacă te simți bine, iar eficiența sporită și, mai ales, rezultatele obținute (v. Herzberg!), îți amplifică starea de bine...

Ce-i de făcut?

După părerea mea, problemele din centrele pentru vârstnici și persoanele cu dizabilități nu țin de legislație, ci de aplicarea ei și, mai ales, țin de de monitorizare și control. Aici e nevoie de ruperea pisicii, un nou sistem de licențiere / acreditare, de monitorizare, de control și de evaluare a calității pare a fi singura soluție. Pentru că omul inteligent învață și din greșelile altora, nu...

Dubito, ergo cogito

Când lansăm o idee de politică publică trebuie să răspundem la trei întrebări fundamentale: Cum stăm? – ”starea de fapt” - aici toată lumea e expertă și își dă cu părerea. De unde știm cum stăm? – date care demonstrează starea de fapt - aici începem să bâjbâim: majoritatea pornim de la experiențe personale sau de la ”mi-a spus mie cineva” - deci ne dăm cu presupusul, chiar când avem un corp de...

Evaluarea profesorilor exclusiv pe bază de merit: o imposibilitate practică

Când este adus în discuție un subiect privind educația, ar fi bine să vedem și ce spun rezultatele cercetărilor și analizele impactului politicilor publice similare, făcute la noi sau pe la alții: omul inteligent învață și din greșelile altora. Numai prostul le știe pe toate... De exemplu, evaluarea profesorilor pe bază de performanță pare, repet, pare ușor de făcut pentru că, nu-i așa, compari...

Categorii:

Postări:

Despre nebunie

Mi-a plăcut acea definiție a nebuniei, care spune că ești nebun dacă perseverezi în a face același lucru, sperând că vei obține rezultate diferite. Suntem nebuni când încercăm să reparăm sistemul insistând pe ”mai mult”, în loc de ”altfel”. Încă spunem că școala...

citește mai mult

Și, totuși, educația!

Unii prietenii m-au întrebat de ce nu mai postez pe Facebook. Alți ”prieteni” au răsuflat ușurați. Am decis ca, pe perioada stării de urgență, să nu mai postez nimic pe FB. Iată și de ce.Chiar în timp ce eram beștelit pentru postările mele (pentru că, se pare,...

citește mai mult