Din nou despre PNRAS

Am aflat, acum câteva zile[1], că Banca Mondială a publicat un raport de evaluare a progresului PNRAS Runda 1[2]. La prima vedere, proiectul a fost bun (la nivel de medie), mai ales pentru școlile cu risc ridicat în privința indicatorilor măsurați (rata de promovare a clasei a VIII-a, ponderea elevilor repetenți, rata participării la Evaluarea Națională (EN), procentul elevilor cu note sub 6 la...

Despre non-subiectul ”planurile-cadru”

Acum, că avem niște variante (quasi) finale de plan cadru de învățământ, iată de ce consider discuția privind planurile cadru (ca documente INIȚIALE de dezvoltare curriculară) ca non-subiect: Nu poți corela rezultatele învățării (oricum nedefinite sau vag definite - inclusiv profilurile de ieșire sunt foarte generale) cu numele, titlul unei discipline și cu numărul de ore alocate - fără să...

Domnul a dat, Domnul a luat! Sau, mai precis, va lua!

Guvernul României (nu discutăm culoarea, ci instituția) a ”dat” pensii, salarii, cadouri electorale primarilor, circ (spectacole) cât cuprinde și a făcut multe alte cheltuieli aiurea, doar-doar electoratul va fi mulțumit. Și tot Guvernul României le va lua, pentru a echilibra bugetul prin reduceri de cheltuieli și măriri de taxe și impozite. De la cine vor fi recuperați acești bani și cum anume...

OK, dar…

Am așteptat cu nerăbdare și speranță Raportul numit ”QX”. Ca urmare, l-am citit imediat ce a apărut.  La cald, câteva observații personale, referitoare mai ales la modul în care este reflectat învățământul preuniversitar. Mă voi referi mai puțin la capitolul despre cercetare-dezvoltare-inovare – CDI – și la învățarea pe tot parcursul vieții (temă aproape absentă, deși ar fi, și acolo, multe de...

Ne îmbătăm cu apă rece: cine nu învață din istorie…

Ne îmbătăm cu apă rece crezând că ”suveraniștii” la putere vor schimba ceva: nu vor da case (că nu au de unde), nu vor crește salariile și pensiile (că oricum vine criza economică, declanșată de alți ”suveraniști”), nu vor îmbunătăți sistemul sanitar (că ”eu știu mai bine decât medicul”) și nici școala (”ne ajunge credința în Dumnezeu și Patrie”), nu vor aduce diaspora acasă (să ne gândim ce ar...

Categorii:

Postări:

O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională

Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din  manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de Evaluarea rezultatelor învățării și cel care vorbește de Alfabetizarea funcțională. Pentru că nu prea am avut ce comenta (v. mai jos), azi 2 în...

citește mai mult

O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație

Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație. Și aici, lucruri amestecate, câteva bune, altele mai puțin bune, multe confuze și destule care nu reformează nimic. Câteva...

citește mai mult

O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice

Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în educație” propus de o alianță de persoane, firme și ONG, întâmpinat cu urale de Ministerul Educației, de Președinție (presupun - întrucât...

citește mai mult