Din lac în puț…

Mi-am zis să nu mai scriu despre dezbaterile în jurul legilor, dar am citit cele 280 de amendamente propuse de ”O voce...” (OV) și iar m-am enervat... Am fost și certat că ”mă iau” de propunerile celor de la OV, ca e singura propunere mai coerentă, dar aveam așteptări mai mari de la unii membrii ai coaliției - persoane și / sau organizații, onorabile și competente. Așa cum am mai scris, multe...

Despre reformă, politici publice și privatizare în educație 

O discuție extrem de interesantă despre reformă, pornind de la un film care a făcut multă vâlvă acum mai bine de un deceniu: ”Waiting for Superman” (filmul nu e ”la liber”, l-am văzut pe HBO acum mai mult timp; trailerul este aici - https://www.youtube.com/watch?v=yFN0nf6Hqk0, iar aici https://www.youtube.com/watch?v=L8jepdjqZIA puteți găsi plus un interviu cu realizatorul filmului, Davis...

Legi noi, dar nu pentru noi (5)

Am încercat să găsesc și lucruri bune în proiectele noilor legi ale învățământului, dar nu am reușit. În ultimele zile chiar am vrut să fac propuneri concrete, pe articole, dar m-am oprit din două motive: este o muncă în zadar (dezbaterea este un simulacru, doar un prilej de afirmare a voinței politice și atât) și mi-am dat seama că a face propuneri punctuale de amendare a unor articole ar...

Legi noi, dar nu pentru noi (4)

Despre caracterul elitist, nedemocratic și discriminatoriu al noii legi a învățământului preuniversitar, ca să înțeleagă toată lumea efectul meditațiilor asupra ierarhiilor de intrare la liceu. Se numește ”Efectul 2 sigma” și a fost demonstrat, acum aproape 40 de ani de Benjamin Bloom - da, cel cu faimoasa taxonomie: singura modalitate de îmbunătățire, pe termen scurt, a rezultatelor învățării,...

Legi noi, dar nu pentru noi (3)

Nici proiectele noilor legi și nici ”România Educată” nu reformează nimic, ci doar mută discuția de la aspectele esențiale, la aspecte formale. Doar ca exemplu, discuția despre trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a (respectiv: mediile de la EN versus mediile de la EN + mediile de la gimnaziu versus examen de admitere la școlile de fițe) eludează problemele esențiale și deturnează...

Categorii:

Postări:

Pentru o școală altfel (8). De la schimbarea în sistem la schimbarea sistemului

Am spus, de fiecare dată când am avut ocazia, că un sistem monolitic de învățământ, așa cum este cel românesc actual, este foarte greu de schimbat: orice schimbare într-un punct atrage după sine o reacție ”anti” din alt loc, făcând intenția reformatoare irelevantă,...

citește mai mult

Caveat!

Văzând și, mai ales, auzind ce se strigă online sau offline zilele acestea, devin din ce în ce mai convins de adevărul aforismului lui Santayana: ”cine nu învață din istorie este condamnat să o repete”, deci că lipsa de educație morală, politică, juridică, civică...

citește mai mult