Pe cine încurcă diversitatea?

Ca niște ființe raționale ce suntem (sau credem că suntem), ar trebui să ne întrebăm cui folosește acest atac furibund, la care asistăm acum, împotriva ideii de ”diversitate”. Apar inclusiv poziții bizare, la limita oximoronului, de exemplu ideea că insistența pe diversitate, pe ceea ce ne desparte, afectează solidaritatea socială, bazată pe ceea ce ne unește. Dar accentul pe conformizare (am...

O lege second hand vândută ca nouă

”Noua” lege a învățământului preuniversitar este o lege a anilor ’80 ai secolului trecut, nefiind o lege a reformei. Nu se schimbă nimic esențial, educația fiind înțepenită în nemișcare și nereformare: curriculumul, evaluarea, structura de sistem, finanțarea, statutul profesorului, cariera didactică etc. rămân cum au fost, doar cu mici ajustări și floricele (chiar dacă sunt declarate intenții...

Despre ARACIP, fără ură și părtinire (5). Sinteza recomandărilor din raportul Curții de Conturi și câteva concluzii generale

Raportul Curții de Conturi privind auditul performanței Al treilea document emis de terți analizat este Raportul de audit al performanței privind finanțarea învățământului preuniversitar, în perioada 2014-2016, realizat de Curtea de Conturi și publicat în 2018[1]. Acest raport, deși a avut ca obiect activitatea ME, a atins și aspecte ce țin de activitatea ARACIP. Dincolo de aspecte tehnice, care...

Despre ARACIP, fără ură și părtinire (4). Sinteza recomandărilor din documente emise de terți

Așa cum am arătat în postările anterioare, conform rapoartelor de activitate anuale ale ARACIP, instituția și-a realizat atribuțiile instituționale prevăzute în lege, îndeplinind cele cinci funcții menționate: A elaborat instrumente de evaluare internă și externă a calității A evaluat furnizorii de educație pentru autorizare de funcționare provizorie, acreditare și evaluare periodică. A realizat...

Despre ARACIP, fără ură și părtinire (3). Sinteza recomandărilor către Ministerul Educației din rapoartele proprii

Așa cum spunem în prima postare, ARACIP nu are pârghiile legale pentru a derula activități de îmbunătățire a calității educației,  ci doar de a face recomandări Ministerului, în acest sens, acesta fiind obligat de lege (împreună cu și prin inspectoratele școlare) să pună în practică recomandările respective. O bună parte din rapoartele de activitate (începând cu al doilea an de funcționare)[1],...

Categorii:

Postări:

Sociopatia distruge Romania – Reloaded !

Azi, venind la serviciu, pe jos şi pe ploaie, la o oră de maxima circulaţie, am dat nas in nas, din nou, cu sociopatia. Astfel încât m-am gândit la o postare nouă legată de acest subiect, în care să prezentăm (autorul + eventualii cititori) noi dovezi, sub forma unor...

citește mai mult