Inflamare maximă, discuție primitivă

Un ”reputat” istoric, fost ministru de externe (care a trebuit să plece pentru că a spus, în 2007, că o anumită etnie, care ne face de rușine, ar trebui să meargă în Egipt, acolo de unde a venit), acum comentator ”șaorma cu de toate” la un post de televiziune (că doar se pricepe la orice), l-a contrat pe ministrul educației că a scos ORE de istorie prin planul cadru propus. Degeaba i-a spus...

Gaudeamus?

Nu știu dacă trebuie să ne bucurăm sau nu: la o primă vedere, noile planuri cadru pentru liceu, atât de mult așteptate, sunt cu un pas (un sfert, o jumătate de pas) înainte, cel puțin ca intenție. In principiu, e bine. Dar noi nu trăim în principiu, ci într-o anumita realitate culturală. Iar daca vrei excelență, ai nevoie ca orice strategie să fie grefata pe o cultură organizațională adecvată:...

Soluții false și ”vinovați de serviciu”

Se reia, periodic, la fiecare ciclu electoral, atacul împotriva ”bugetarilor” – adică se insinuează că profesorii, personalul medical, polițiștii și militarii, cei care lucrează la protecția copiilor și a altor persoane vulnerabile, funcționarii din primării și de la nivel central sunt vinovați de deficitul bugetar. Este, ca întotdeauna, o tentativă de deturnare a atenție de la adevărații...

”Bine pentru toți” nu înseamnă ”bine pentru fiecare”

Se tot rostogolește imaginea care arată evoluția indicatorilor macro-economici (PIB, salarii, exporturi etc.) din 2003 încoace. Așa e, cel mai bun lucru care ni s-a întâmplat a fost integrarea în UE. Incontestabil, ne merge mai bine acum decât acum 20 de ani. Un fost comisar european spunea (și poate e adevărat) că nu există localitate în România care să nu fi beneficiat de fonduri europene. Dar...

Aceeași Mărie cu aceeași pălărie

Din 2008, de când a început implementarea faimosului POS-DRU, am cheltuit miliarde de Euro pe educație. Toate proiectele scrise și finanțate erau pline de vorbe frumoase despre valori europene, democrație, libertate și alte bla-blauri, scrise să dea bine, dar rareori respectate. Dovada? Tinerii care îi votează, acum, pe Șoșoacă și pe Georgescu, după cel puțin două decenii de finanțare europeană...

Categorii:

Postări:

Din lac în puț…

Mi-am zis să nu mai scriu despre dezbaterile în jurul legilor, dar am citit cele 280 de amendamente propuse de ”O voce...” (OV) și iar m-am enervat... Am fost și certat că ”mă iau” de propunerile celor de la OV, ca e singura propunere mai coerentă, dar aveam așteptări...

citește mai mult

Legi noi, dar nu pentru noi (4)

Despre caracterul elitist, nedemocratic și discriminatoriu al noii legi a învățământului preuniversitar, ca să înțeleagă toată lumea efectul meditațiilor asupra ierarhiilor de intrare la liceu. Se numește ”Efectul 2 sigma” și a fost demonstrat, acum aproape 40 de ani...

citește mai mult

O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională

Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din  manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de Evaluarea rezultatelor învățării și cel care vorbește de Alfabetizarea funcțională. Pentru că nu prea am avut ce comenta (v. mai jos), azi 2 în...

citește mai mult

O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație

Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație. Și aici, lucruri amestecate, câteva bune, altele mai puțin bune, multe confuze și destule care nu reformează nimic. Câteva...

citește mai mult

O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice

Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în educație” propus de o alianță de persoane, firme și ONG, întâmpinat cu urale de Ministerul Educației, de Președinție (presupun - întrucât...

citește mai mult