Evaluarea profesorilor exclusiv pe bază de merit: o imposibilitate practică

Când este adus în discuție un subiect privind educația, ar fi bine să vedem și ce spun rezultatele cercetărilor și analizele impactului politicilor publice similare, făcute la noi sau pe la alții: omul inteligent învață și din greșelile altora. Numai prostul le știe pe toate... De exemplu, evaluarea profesorilor pe bază de performanță pare, repet, pare ușor de făcut pentru că, nu-i așa, compari...

A nu știu câta oară despre evaluarea profesorilor ”după merit”

Am scris de foarte multe ori despre evaluarea profesorilor - majoritatea postărilor de pe blog sub heading-ul ”Despre profesori și profesionalizare” (https://serbaniosifescu.ro/despre-profesori-si-profesionalizare/). Am scris inclusiv despre imposibilitatea, în condițiile actuale, de a evalua profesorii pe bază de performanță și ”merit”: acum, o astfel de evaluare ar introduce inechități...

Despre salariile profesorilor, dincolo de argumente sentimentale

Fără nicio discuție, salariile profesorilor trebuie mărite, existând numeroase motive și argumente în acest sens. Dar nu oricum: discuțiile de acum despre salarizarea profesorilor confirmă ceea ce spun de vreo 10 ani: politicile otova nu dau rezultate. Ca urmare, răspunsul la întrebarea: ”Va duce creșterea salariilor profesorilor la îmbunătățirea calității educației?” Răspunsul este......

La pomul lăudat al formării profesorilor

În privința formării profesorilor suntem, încă, în copilăria educației adulților și a formării profesionale. Copilărie întârziată, din care nu am reușit să ieșim în ultimii 30 de ani. Motivele sunt multe - de la interesele pecuniare ale unor ”furnizori” și persoane care nu știu altceva, la goana profesorilor după diplome și certificate ușor obținute (desigur, încurajată copios de sistem). Și mă...

Pe cine încurcă diversitatea?

Ca niște ființe raționale ce suntem (sau credem că suntem), ar trebui să ne întrebăm cui folosește acest atac furibund, la care asistăm acum, împotriva ideii de ”diversitate”. Apar inclusiv poziții bizare, la limita oximoronului, de exemplu ideea că insistența pe diversitate, pe ceea ce ne desparte, afectează solidaritatea socială, bazată pe ceea ce ne unește. Dar accentul pe conformizare (am...

Categorii:

Postări:

Legi noi, dar nu pentru noi (4)

Despre caracterul elitist, nedemocratic și discriminatoriu al noii legi a învățământului preuniversitar, ca să înțeleagă toată lumea efectul meditațiilor asupra ierarhiilor de intrare la liceu. Se numește ”Efectul 2 sigma” și a fost demonstrat, acum aproape 40 de ani...

citește mai mult

O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională

Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din  manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de Evaluarea rezultatelor învățării și cel care vorbește de Alfabetizarea funcțională. Pentru că nu prea am avut ce comenta (v. mai jos), azi 2 în...

citește mai mult

O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație

Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație. Și aici, lucruri amestecate, câteva bune, altele mai puțin bune, multe confuze și destule care nu reformează nimic. Câteva...

citește mai mult

O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice

Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în educație” propus de o alianță de persoane, firme și ONG, întâmpinat cu urale de Ministerul Educației, de Președinție (presupun - întrucât...

citește mai mult