O discuție necesară: școli ”de elită” sau ”școli de fițe”? (3) Opțiuni de politici publice

Am încheiat postarea precedentă cu propunerea unor seturi diferite de politici publice, pornind de la premisa indicată: existența unui sistem școlar profund segregat – de fapt, a două subsisteme, care funcționează în paralel: unul format din școli care cumulează toate avantajele (elevi selectați, profesori pregătiți, resurse abundente, imagine pozitivă) și celălalt, care cuprinde majoritatea...

O discuție necesară: școli ”de elită” sau ”școli de fițe”? Partea a 2-a: Studiu de caz

În continuarea postării precedente, despre școlile ”de elită” / ”de fițe, un studiu de caz*, care demonstrează că politicile publice nu ar trebui să fie conduse de aceste școli și de lobby-ul făcut, pe față sau nu, în favoarea acestora, de profesori, organizații ale părinților și absolvenților, Minister și inspectorate, alte autorități publice locale și centrale. Reamintesc premisa de la care am...

O discuție necesară: școli ”de elită” sau ”școli de fițe”? Descrierea problemei

Definirea problemei În fiecare an ne lăudăm cu ”școlile de elită”, cu rezultate foarte bune la examene și evaluări naționale, remarcând, totodată, eforturile, adesea disperate, ale părinților pentru a-și înscrie copiii la aceste școli. Din cealaltă perspectivă, a părinților care nu și-au putut înscrie copiii acolo sau a elevilor care fac mai greu față cerințelor, sunt școli ”de fițe”, care se...

Concursul de directori: o propunere pentru recâștigarea încrederii

Așa cum putem lesne constata, toate programele și măsurile adoptate, toate inițiativele de reformă sunt întâmpinate cu ostilitate sau, în cel mai bun caz, cu neîncredere, una din cauze fiind neîncrederea generalizată în instituțiile statului, determinată, la rândul ei, de atacul sistematic al politicienilor la adresa acestora. Instituțiile statului sunt atacate furibund de opoziție (că sunt...

Despre proiectul de HG ”România Educată”: atât s-a putut

M-am uitat pe proiectul de HG (inclusiv pe Nota de fundamentare): în aparență – nimic nou: proiectul preia, prescurtat, anumite obiective și măsuri din documentul de viziune (publicat, în iulie, de  Administrația Prezidențială), pe care afirmă că îl implementează. Dar cu omisiuni și schimbări, față de varianta inițială. Este foarte interesantă și (psih)analizabilă citirea în paralel a celor două...

Categorii:

Postări:

Și, totuși, educația!

Unii prietenii m-au întrebat de ce nu mai postez pe Facebook. Alți ”prieteni” au răsuflat ușurați. Am decis ca, pe perioada stării de urgență, să nu mai postez nimic pe FB. Iată și de ce.Chiar în timp ce eram beștelit pentru postările mele (pentru că, se pare,...

citește mai mult

Școala de pe vapor

Pentru că diversitatea este una dintre valorile pe care le promovez, mi-am făcut un obicei să văd, de câte ori am ocazia, școli din țară și din alte sisteme – și, când aflu ceva interesant, să scriu și pe blog – fiindcă scripta manent... Am mai făcut așa ceva, în două...

citește mai mult