Poveste pentru noul an

A fost odată o Bătrânică. Ea trăia pe partea ei de stradă, cu clădiri vechi, dărăpănate, moștenite de la părinți și bunici, cu toaleta în fundul curții (unde băltea murdăria strânsă de generații). Scotea apă din fântână, pentru gătit și pentru spălat, și se încălzea arzând, în sobă, pomii din curte și din grădină (tot cu lemne funcționând și plita veche din bucătăria plină de fum, folosită...

Și totuși, nu e prea târziu pentru o ”terapie de șoc”

Cineva întreba (retoric, desigur) cum s-ar putea absorbi peste 3% din PIB, alocare bugetară pentru Educație, prin mecanismele actuale. Așa e: actualele mecanisme nu permit cheltuieli mai mari. Deci, gândind strâmb, putem spune că banii sunt suficienți. Dar asta e problema esențială, elefantul din încăpere: trebuie schimbate mecanismele de management și finanțare, chiar radical, altfel băltim la...

Afară vopsim gardul, din nou…

Iar mă apucă disperarea: lumea caută, se mișcă, încearcă să găsească soluții la criza educației, a cărei existență este recunoscută de oricine are mintea întreagă. De exemplu, ONU organizează, între 16 și 19 septembrie, ”Transforming Education Summit” cu 5 teme mari de discuție (”Thematic Action Tracks”): Școli incluzive, echitabile, sigure și sănătoase. Învățare și abilități pentru viață și...

Despre specialiștii în educație și despre consultarea lor

Discuția privind ”toți specialiștii au fost consultați” / ”specialiștii nu au fost consultați” în elaborarea noilor legi ale educației, trebuie pornită de la definirea ”specialistului în educație” pentru că, se pare, fiecare înțelege altceva. Există trei accepțiuni circulate în spațiul public:  În sensul cel mai larg, îmbrățișat de majoritatea politicienilor și de părerologii din spațiul public,...

Din lac în puț…

Mi-am zis să nu mai scriu despre dezbaterile în jurul legilor, dar am citit cele 280 de amendamente propuse de ”O voce...” (OV) și iar m-am enervat... Am fost și certat că ”mă iau” de propunerile celor de la OV, ca e singura propunere mai coerentă, dar aveam așteptări mai mari de la unii membrii ai coaliției - persoane și / sau organizații, onorabile și competente. Așa cum am mai scris, multe...

Categorii:

Postări:

O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație

Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație. Și aici, lucruri amestecate, câteva bune, altele mai puțin bune, multe confuze și destule care nu reformează nimic. Câteva...

citește mai mult

O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice

Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în educație” propus de o alianță de persoane, firme și ONG, întâmpinat cu urale de Ministerul Educației, de Președinție (presupun - întrucât...

citește mai mult