Introducere: Acum, 4 în 1, pentru că nu sunt multe chestii fundamental noi. Am făcut o analiză ceva mai detaliată doar...
Schimbare și reformă în educație
O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională
Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de...
O voce, pentru cine? Capitolul 4. Curriculum
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de Curriculum....
O voce, pentru cine? Capitolul 3. Investiția în educație
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului 3 din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de investiția...
O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație
Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și...
Mirarea zilei: se poate sau nu se poate?
În aproape toate discuțiile despre reformă pe care le-am avut, în ultimii 20 de ani, cu profesori, directori,...
Supărarea zilei: educație cu ipocrizie
La ce lucrez acum (un studiu despre echitatea educației, pe baza datelor oficiale) plus o serie de luări de poziție,...
Mira-m-aș: ”principiul lui Pareto” și reforma educației
Este evident că, într-un viitor apropiat, nu ne putem aștepta la bani suficienți pentru educație. Două sunt motivele...
O mirare scurtissimă: cum reinventăm roata la fiecare generație
Văd, acum, în discuțiile despre educație, entuziaste căderi pe spate în fața unor chestii demult inventate. Se pare că...
Mirarea zilei-24 ianuarie: este sistemul de învățământ actual centrat pe elev?
Sunt întrebat, persistent, ce părere am despre afirmația unui elev (Alexandru Manda, Președintele AEC): ”sistemul de...
Câteva mirări scurte, de iarnă
Un director vrea o procedură pentru recensământul școlar, invocând Art. 8 (5) din ROFUIP. La ce-i folosește, nu se...
O mirare scurtă, de sărbători: despre variantele de ”plan cadru” pentru liceu
O mirare scurtă – pentru că discuția, care (presimt) se va inflama, are, zic eu, puțină relevanță pentru ceea ce se...
Mirarea zilei – 19 decembrie: ”Ce este manualele și ce vrea ele?”
În lunile din urmă am fost martorii unei dezbateri foarte încinse despre manuale, tranșată abrupt prin decizia de...
Mirarea zilei – ziua a 2-a, luna lui Cuptor: ”personalizarea în masă a educației”
Azi mă miră o chestie care e, la prima vedere, o contradicție în termeni: ”personalizarea în masă a educației”. Dar nu...