Că tot se laudă unii că au inventat pa caldă, două vorbe despre pilotare. Am fost, dintotdeauna, partizanul pilotării,...
Schimbare și reformă în educație
O voce, pentru cine? Comentarii generale și întrebări fundamentale
O ultimă postare despre ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în...
O voce, pentru cine? Capitolele 7, 8, 9 și 10
Introducere: Acum, 4 în 1, pentru că nu sunt multe chestii fundamental noi. Am făcut o analiză ceva mai detaliată doar...
O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională
Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de...
O voce, pentru cine? Capitolul 4. Curriculum
Introducere Continuăm cu analiza Capitolului din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de Curriculum....
Educația științifică, între aparență și esență
Am participat, duminică, la o dezbatere privind educația științifică, în cadrul ”Bucharest Science Festival 2018”...
Trei mesaje despre educație – sau ”anti-pomul de Crăciun”
Toate programele de guvernare și mai toate strategiile naționale pe care le știu (cu câteva excepții) cad în greșeala...
Mirarea zilei: se poate sau nu se poate?
În aproape toate discuțiile despre reformă pe care le-am avut, în ultimii 20 de ani, cu profesori, directori,...
Supărarea zilei: educație cu ipocrizie
La ce lucrez acum (un studiu despre echitatea educației, pe baza datelor oficiale) plus o serie de luări de poziție,...
Mira-m-aș: ”principiul lui Pareto” și reforma educației
Este evident că, într-un viitor apropiat, nu ne putem aștepta la bani suficienți pentru educație. Două sunt motivele...
O mirare scurtissimă: cum reinventăm roata la fiecare generație
Văd, acum, în discuțiile despre educație, entuziaste căderi pe spate în fața unor chestii demult inventate. Se pare că...
Mirarea zilei-24 ianuarie: este sistemul de învățământ actual centrat pe elev?
Sunt întrebat, persistent, ce părere am despre afirmația unui elev (Alexandru Manda, Președintele AEC): ”sistemul de...
Câteva mirări scurte, de iarnă
Un director vrea o procedură pentru recensământul școlar, invocând Art. 8 (5) din ROFUIP. La ce-i folosește, nu se...
O mirare scurtă, de sărbători: despre variantele de ”plan cadru” pentru liceu
O mirare scurtă – pentru că discuția, care (presimt) se va inflama, are, zic eu, puțină relevanță pentru ceea ce se...