Schimbare și reformă în educație

O voce, pentru cine? 1. Cariera didactică și parcursul profesional al cadrelor didactice

Introducere generală Am citit, cu atenție, ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în educație” propus de o alianță de persoane, firme și ONG, întâmpinat cu urale de Ministerul Educației, de Președinție (presupun - întrucât...

Școala online: ce mai freamăt, ce mai zbucium…

Asistăm la o discuție foarte aprinsă, cu contre, recontre și contrarecontre, despre ”școala online”: școala online înseamnă ”sincron” și/sau ”asincron”? (Nu discutăm, acum, dacă școala online - sincronă sau asincronă - este mai bună decât școala față în față: oricum...

Educația la distanță: lecții învățate?

Notă: Am distribuit, cu acordul coordonatorului și cu permisiunea editurii (pentru care le mulțumesc), contribuția la volumul colectiv: ”COVID, colivia noastră (coord. Laurențiu Șoitu): Iași: Institutul European, 2020.Până acum, pandemia (sper că) ne-a...

Reflecții despre (ne)învățarea online

Din ce am văzut pe la alții, ca experiențe concrete, din lecturi și din multe mărturii ale profesorilor și elevilor, au rezultat ideile de mai jos privind învățarea online.1. Cursurile online sunt mult mai puțin eficiente decât cele față-în-față - lucru deja dovedit,...