La fel ca în cazul consumului de droguri, și în cazul homeschooling-ului statul român preferă soluția bâtei (comodă,...
Schimbare și reformă în educație
Nevoia de alfabetizare statistică
Oamenii sunt ușor de manipulat când sunt analfabeți, dar și când sunt alfabetizați parțial – adică în momentul în care...
Despre ”starea de bine” – cu ceva studii în spate
Relația dintre starea de bine și eficacitate la locul de muncă și în școală Eficacitatea și starea de bine la locul de...
O lege second hand vândută ca nouă
”Noua” lege a învățământului preuniversitar este o lege a anilor ’80 ai secolului trecut, nefiind o lege a reformei....
Și totuși, nu e prea târziu pentru o ”terapie de șoc”
Cineva întreba (retoric, desigur) cum s-ar putea absorbi peste 3% din PIB, alocare bugetară pentru Educație, prin...
Despre reformă, politici publice și privatizare în educație
O discuție extrem de interesantă despre reformă, pornind de la un film care a făcut multă vâlvă acum mai bine de un...
Legi noi, dar nu pentru noi (5)
Am încercat să găsesc și lucruri bune în proiectele noilor legi ale învățământului, dar nu am reușit. În ultimele zile...
Legi noi, dar nu pentru noi (3)
Nici proiectele noilor legi și nici ”România Educată” nu reformează nimic, ci doar mută discuția de la aspectele...
Legi noi, dar nu pentru noi (2)
Încă șapte vorbe despre ”noua” lege a preuniversitarului. Mi se pare o lege scrisă cu scop electoral: multe...
Legi noi, dar nu pentru noi
Ca o primă constatare, legile noi ale educației (cel puțin proiectul privind învățământul preuniversitar) sunt foarte...
Despre pilotare, cu îngrijorare…
Că tot se laudă unii că au inventat pa caldă, două vorbe despre pilotare. Am fost, dintotdeauna, partizanul pilotării,...
O voce, pentru cine? Comentarii generale și întrebări fundamentale
O ultimă postare despre ”O voce pentru educație. Manifest privind politicile propuse pentru noua legislație în...
O voce, pentru cine? Capitolele 7, 8, 9 și 10
Introducere: Acum, 4 în 1, pentru că nu sunt multe chestii fundamental noi. Am făcut o analiză ceva mai detaliată doar...
O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională
Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de...