Schimbare și reformă în educație

Legi noi, dar nu pentru noi (3)

Nici proiectele noilor legi și nici ”România Educată” nu reformează nimic, ci doar mută discuția de la aspectele esențiale, la aspecte formale. Doar ca exemplu, discuția despre trecerea de la clasa a VIII-a la clasa a IX-a (respectiv: mediile de la EN versus mediile...

Legi noi, dar nu pentru noi (2)

Încă șapte vorbe despre ”noua” lege a preuniversitarului. Mi se pare o lege scrisă cu scop electoral: multe promisiuni, de altfel vagi și ușor de întors prin cele 300 de metodologii aferente, cu un îndemn clar: dacă suntem cuminți și votăm cum trebuie la viitoarele...

Legi noi, dar nu pentru noi

Ca o primă constatare, legile noi ale educației (cel puțin proiectul privind învățământul preuniversitar) sunt foarte asemănătoare celor vechi: ca o estimare personală, 80% din prevederi sunt preluate, cu mici modificări sau fără modificări, din legile vechi. Dar,...

Despre pilotare, cu îngrijorare…

Că tot se laudă unii că au inventat pa caldă, două vorbe despre pilotare. Am fost, dintotdeauna, partizanul pilotării, ca formă de evaluare ”ex-ante” a unei inițiative de reformă. O dovadă este și un policy brief, pe care l-am făcut în 2016, când nimeni nu vorbea la...