Notă: Am distribuit, cu acordul coordonatorului și cu permisiunea editurii (pentru care le mulțumesc),...
Schimbare și reformă în educație
Reflecții despre (ne)învățarea online
Din ce am văzut pe la alții, ca experiențe concrete, din lecturi și din multe mărturii ale profesorilor și elevilor,...
”Ce mai freamăt, ce mai zbucium!”
Mă bucur că discuția despre ”citit/scris/socotit” – de fapt, despre competențele cheie versus conținuturi disciplinare...
De ce sunt și de ”dreapta”, atunci când vorbim despre educație
În postarea anterioară am spus de ce sunt ”de stânga”, atunci când e vorba de politicile publice din educație. Azi voi...
De ce sunt de ”stânga” (vorbind despre educație)
Ultimele postări pe FB mi-au adus, cum mă și așteptam, tot felul de etichetări că aș fi de ”dreapta” sau, dimpotrivă,...
Dacă ar fi după mine …
Că se incinse iar poporul cum că ”se dă” o nouă lege a educației, iar același popor încins încă mai trăiește cu...
Lege și tocmeală în educație
În ultimul timp, devine tot mai vizibil curentul de opinie, care susține necesitatea înlocuirii Legii Educației acum...
Educația pentru diferență
Recentele discuții pe care am reușit să le provoc (recunosc: cu o răutăcioasă satisfacție), având ca temă integrarea...
Pentru o școală altfel (4). Revoluția învățării – ”un pod prea îndepărtat”?
Mă grăbesc să scriu ”la cald” (și cu obidă) despre o experiență pe care am avut-o recent, participând la o întâlnire...
Pentru o școală altfel: cum închidem cercul?
Pentru că este o postare (oarecum) aniversară (10.000 de pageviews - uau! - și, peste o lună, un an de blogăreală),...
Reforma ne-otova (9): revoluția învățării
Când discutăm diferitele aspecte ale reformei din educație (manuale, programe, finanțare, evaluare și examinare etc.)...
Reforma ne-otova (3). Intermezzo: PIB-ul, bugetul educației și schimbarea reală în sistem
Pentru că a apărut bugetul propus educației pe 2015 și nu pot abține de la comentarii, întrerup seria postărilor...
Reforma otova (2). Azi, despre planuri și programe
Instigat de Marian Staș, am citit proiectele de programe pentru clasele a III-a și a IV-a, dar am ajuns, din păcate,...
Reforma otova (1). Azi, despre manualele digitale
Cu certitudine, ideea digitalizării auxiliarelor curriculare este nu numai bună, ci și ”trendy”: de exemplu, peste o...