Schimbare și reformă în educație

O voce, pentru cine? Capitolul 5. Evaluarea rezultatelor învățării. Capitolul 6. Alfabetizare funcțională

Introducere Continuăm cu analiza a două capitole din  manifestului ”O voce pentru educație”, cel care se ocupă de Evaluarea rezultatelor învățării și cel care vorbește de Alfabetizarea funcțională. Pentru că nu prea am avut ce comenta (v. mai jos), azi 2 în...

O voce, pentru cine? Capitolul 4. Curriculum

Introducere Continuăm cu analiza Capitolului din manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de Curriculum. Câteva constatări generale: Diagrama Ishikawa (introductivă) este OK, dar cu o întrebare: unde și când s-a realizat pasul 2, cercetare – consultare –...

O voce, pentru cine? Capitolul 3. Investiția în educație

Introducere Continuăm cu analiza Capitolului 3 din  manifestului ”O voce pentru educație”, care se ocupă de investiția în educație. Doar o constatare generală: văd că nu se dorește descentralizarea financiară și decizională, ci doar autonomizarea școlii, adică...

O voce, pentru cine? Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație

Introducere Voi continua analiza manifestului ”O voce pentru educație”, cu Capitolul 2. Management școlar și guvernanța sistemului de educație. Și aici, lucruri amestecate, câteva bune, altele mai puțin bune, multe confuze și destule care nu reformează nimic. Câteva...