Furtuna perfectă

Așa cum spuneam într-o postare anterioară, ce se întâmplă, acum, în școală, este furtuna perfectă: schimbări făcute cu picioarele (din punct de vedere managerial și al relațiilor publice) combinate cu un sistem școlar ultra-conservator, care se opune, cu înverșunare, oricăror schimbări sistemice - toate dublate de nepăsarea autorităților locale: de exemplu, în București, sunt școli intrate în...

Alt elefant în încăpere

Acolo unde educația a eșuat, a înflorit legionarismul naționalist și ortodoxist: harta votului aurist se suprapune cu harta nivelului de educație a populației, cu harta participării la educație și a rezultatelor la examene și evaluări naționale și internaționale. În rural și în orașele mici, unde condițiile de viață (precare) influențează cel mai mult participarea la educație și rezultatele...

Mai rău nu se poate! Ba da, se poate! (Sunt un optimist incurabil)

Ce se întâmplă, acum, în sistemul public de învățământ distruge orice posibilitate de îmbunătățire reală (nu pe hârtie, nu trișând) a rezultatelor la nivel de sistem. Ar trebui să ne întrebăm: ”Cui prodest?” Adică (deși ce văd pe social media face acest lucru aproape imposibil) să discutăm măsurile de austeritate (că nu pot fi numite, nicidecum, de reformă) din perspectiva misiunii școlii...

”Ce școală faină avem!”

Așa spun liceele cu rate mari de promovare și cu medii mari la examenul de Bacalaureat. Dar ar fi bine să documentăm această afirmație, înainte de ne lăuda, prin analize statistice (facile – toate datele există în SIIIR și alte baze de date, de peste un deceniu – deci, avem date și pentru analize longitudinale, chiar la nivel de unitate școlară). De ani de zile ne lăudăm fără aceste analize,...

Din nou despre PNRAS

Am aflat, acum câteva zile[1], că Banca Mondială a publicat un raport de evaluare a progresului PNRAS Runda 1[2]. La prima vedere, proiectul a fost bun (la nivel de medie), mai ales pentru școlile cu risc ridicat în privința indicatorilor măsurați (rata de promovare a clasei a VIII-a, ponderea elevilor repetenți, rata participării la Evaluarea Națională (EN), procentul elevilor cu note sub 6 la...

Categorii:

Postări:

Tăiem hârtii? Nu, adăugăm!

Până în 2021, ARACIP era ”vinovatul de serviciu” pentru birocratizarea educației. Acum, la trei ani după ce ME a scăpat (prin demiteri ilegale) de conducerea ARACIP,  s-a schimbat, oare, ceva? Se pare că nu. Dau, ca exemplu, Metodologia privind portofoliul educațional...

citește mai mult

”Dezvoltare personală”. Oare?

Multe programe de așa-zisă ”dezvoltare personala”, care-și fac reclamă prin social media (și care, se pare, au și succes), chiar când nu sunt impostură crasă, sunt centrate pe (presupuse) strategii de ”coping”, care ar trebui să te ajute să faci față factorilor...

citește mai mult

Dubito, ergo cogito

Când lansăm o idee de politică publică trebuie să răspundem la trei întrebări fundamentale: Cum stăm? – ”starea de fapt” - aici toată lumea e expertă și își dă cu părerea. De unde știm cum stăm? – date care demonstrează starea de fapt - aici începem să bâjbâim:...

citește mai mult