Domnul a dat, Domnul a luat! Sau, mai precis, va lua!

Guvernul României (nu discutăm culoarea, ci instituția) a ”dat” pensii, salarii, cadouri electorale primarilor, circ (spectacole) cât cuprinde și a făcut multe alte cheltuieli aiurea, doar-doar electoratul va fi mulțumit. Și tot Guvernul României le va lua, pentru a echilibra bugetul prin reduceri de cheltuieli și măriri de taxe și impozite. De la cine vor fi recuperați acești bani și cum anume...

OK, dar…

Am așteptat cu nerăbdare și speranță Raportul numit ”QX”. Ca urmare, l-am citit imediat ce a apărut.  La cald, câteva observații personale, referitoare mai ales la modul în care este reflectat învățământul preuniversitar. Mă voi referi mai puțin la capitolul despre cercetare-dezvoltare-inovare – CDI – și la învățarea pe tot parcursul vieții (temă aproape absentă, deși ar fi, și acolo, multe de...

Ne îmbătăm cu apă rece: cine nu învață din istorie…

Ne îmbătăm cu apă rece crezând că ”suveraniștii” la putere vor schimba ceva: nu vor da case (că nu au de unde), nu vor crește salariile și pensiile (că oricum vine criza economică, declanșată de alți ”suveraniști”), nu vor îmbunătăți sistemul sanitar (că ”eu știu mai bine decât medicul”) și nici școala (”ne ajunge credința în Dumnezeu și Patrie”), nu vor aduce diaspora acasă (să ne gândim ce ar...

Inflamare maximă, discuție primitivă

Un ”reputat” istoric, fost ministru de externe (care a trebuit să plece pentru că a spus, în 2007, că o anumită etnie, care ne face de rușine, ar trebui să meargă în Egipt, acolo de unde a venit), acum comentator ”șaorma cu de toate” la un post de televiziune (că doar se pricepe la orice), l-a contrat pe ministrul educației că a scos ORE de istorie prin planul cadru propus. Degeaba i-a spus...

Gaudeamus?

Nu știu dacă trebuie să ne bucurăm sau nu: la o primă vedere, noile planuri cadru pentru liceu, atât de mult așteptate, sunt cu un pas (un sfert, o jumătate de pas) înainte, cel puțin ca intenție. In principiu, e bine. Dar noi nu trăim în principiu, ci într-o anumita realitate culturală. Iar daca vrei excelență, ai nevoie ca orice strategie să fie grefata pe o cultură organizațională adecvată:...

Categorii:

Postări:

”Dezvoltare personală”. Oare?

Multe programe de așa-zisă ”dezvoltare personala”, care-și fac reclamă prin social media (și care, se pare, au și succes), chiar când nu sunt impostură crasă, sunt centrate pe (presupuse) strategii de ”coping”, care ar trebui să te ajute să faci față factorilor...

citește mai mult

Dubito, ergo cogito

Când lansăm o idee de politică publică trebuie să răspundem la trei întrebări fundamentale: Cum stăm? – ”starea de fapt” - aici toată lumea e expertă și își dă cu părerea. De unde știm cum stăm? – date care demonstrează starea de fapt - aici începem să bâjbâim:...

citește mai mult

Pe cine încurcă diversitatea?

Ca niște ființe raționale ce suntem (sau credem că suntem), ar trebui să ne întrebăm cui folosește acest atac furibund, la care asistăm acum, împotriva ideii de ”diversitate”. Apar inclusiv poziții bizare, la limita oximoronului, de exemplu ideea că insistența pe...

citește mai mult

Despre ARACIP, fără ură și părtinire (5). Sinteza recomandărilor din raportul Curții de Conturi și câteva concluzii generale

Raportul Curții de Conturi privind auditul performanței Al treilea document emis de terți analizat este Raportul de audit al performanței privind finanțarea învățământului preuniversitar, în perioada 2014-2016, realizat de Curtea de Conturi și publicat în 2018[1]....

citește mai mult

Despre ARACIP, fără ură și părtinire (3). Sinteza recomandărilor către Ministerul Educației din rapoartele proprii

Așa cum spunem în prima postare, ARACIP nu are pârghiile legale pentru a derula activități de îmbunătățire a calității educației,  ci doar de a face recomandări Ministerului, în acest sens, acesta fiind obligat de lege (împreună cu și prin inspectoratele școlare) să...

citește mai mult